Goedkoop of goede koop?
Blog

Goedkoop of goede koop?

Goedkoop of goede koop?

De schriften zijn op en je kunt nergens nieuwe batterijen vinden voor de computermuis die je nu echt niet meer kunt gebruiken. Als je een bestelling plaatst bij jullie contractpartner, dan heb je de spullen helaas niet direct in huis. Een collega stelt voor om even langs één van de bekende discounters te gaan om de nodige spullen aan te schaffen, hij heeft toch niet veel op de planning staan vandaag. “Het is daar ook een stuk goedkoper!”, roept hij nog terwijl hij de deur uitloopt. Vaak zijn dergelijke artikelen op het eerste gezicht goedkoper, maar is het uiteindelijk ook echt een goede koop?

De winkel zit om de hoek en jouw collega slentert door de frisse voorjaarslucht die kant op. Attent van hem, zo kan jij verder met waar je mee bezig was. Het klinkt aantrekkelijk om bij de bekende discounters en warenhuizen binnen te stappen, vanwege de prijzen. Je haalt vaak ook dezelfde kwaliteit in huis dan wanneer je het bij een winkel voor kantoorartikelen koopt.

Het kan best zijn dat de prijzen op het eerste gezicht lager liggen dan bij jullie contractpartner. Niets is minder waar, omdat er vaak geen rekening wordt gehouden met verdekte kosten. Om te beginnen is jouw collega, die zo vriendelijk was om naar de winkel te gaan, in de tijd dat hij weg is niet productief aan het werk. Als hij terug is van zijn tripje, moet het bonnetje verwerkt en gedeclareerd worden. Allemaal werkzaamheden die extra tijd en dus ook geld kosten.

De gemiddelde kosten voor het verwerken van facturen en binnenkomende declaraties zijn € 17, - per keer. Hoe we bij dit bedrag komen? Omdat we daar bovenop zitten en met plezier data over inkoopuitgaven in kaart brengen. We onderzoeken facturen, inkooporders, leveranciers, inkooppakketten en meer om een compleet beeld te krijgen van wie, wat, waar en hoe de inkopen gedaan worden. Met alle informatie die we verzamelen onderzoeken we waar je voordelen kunt behalen. Dan kun je denken aan inzichten in uitgaven, tips voor kostenbesparingen en verbeteringen voor op de lange termijn.

Bijkomende voordelen van onze ondersteuning zijn dat jouw collega niet van zijn werk hoeft te worden gehouden en dat er niet voor elke kleine aankoop apart werkzaamheden uitgevoerd hoeven worden. We begrijpen heel goed dat je hier nog nooit over hebt nagedacht, daarom denken wij graag met je mee. Wil jij grip houden op de zichtbare en verdekte kosten binnen jouw organisatie? Alpha helpt je van goedkoop naar een goede koop!

Blog gemist?

Vacature Junior Inkoper (32 of 36 uur)

Vacature Junior Inkoper (32 of 36 uur)

Alpha in het kort Alpha Adviesbureau bestaat uit totaal 14 medewerkers verdeeld over 3 afdelingen: afdeling Inkoop, Contractmanagement en Kwaliteit. Deze d...
Terugblik op een succesvol Contract Congres!

Terugblik op een succesvol Contract Congres!

Op donderdag 21 april jl. vond het eerste congres plaats welke is georganiseerd door Alpha Adviesbureau en Pactum: het Contract Congres 2022. Zoals de eigena...
Goedkoop of goede koop?

Goedkoop of goede koop?

De schriften zijn op en je kunt nergens nieuwe batterijen vinden voor de computermuis die je nu echt niet meer kunt gebruiken. Als je een bestelling plaatst ...

Contactinformatie

Ontdek wat Alpha voor jou kan betekenen. Neem geheel vrijblijvend contact met ons op via onderstaande gegevens of vul het formulier in. Wij nemen dan contact met je op.
Logo van Alpha Adviesbureau
  • Pieter Sneeuwplein 12
  • 9641 KA Veendam
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  • Kvk Groningen: 02037553

Contact

Vul een naam in...
Vul een (geldig) e-mailadres in...
Vul een (geldig) telefoonnummer in...
Vul een vraag of opmerking in...
Ben je een robot?

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van Alpha?
Vul hieronder jouw gegevens in en wij sturen je onze nieuwsbrief met de laatste ontwikkelingen op facilitair gebied.

Je kunt ons natuurlijk ook even bellen 085 200 3991
Copyright© 2021 Alpha. Realisatie: 1609Bold & Internetbureau Praes